VISUAL MERCHANDISING
Τεχνικές προβολής - Αρχές ομαδοποίησης προϊόντων
ONLINE ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Το πρόγραμμά μας λειτουργεί από το 2008 πρωτοξεκινώντας το σεμινάριο Visual Merchandising στην Ελλάδα και έχοντας εκπαιδεύσει έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών και μέλη εταιρειών (όπως, Mavriki & Co, Cocomat, Γρηγόρης μικρογεύματα, Πριγκιπώ, Apivita, Apparel, MED, Alouette, Oxford Company, Philip Martins, BIC, Celestino, Palalto κα.) αλλά και προσωπικό από τα καταστήματα Attica stores, H&M, Zara, Massimo Dutti, Brooks Brothers, Gim SA, ΙΩΝΙΑ, Zara Home, Asset Interiors κα. Η ύλη μας κάθε χρόνο προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα έρευνας, νέα παραδείγματα εφαρμογής και στις νέες τάσεις styling και visual merchandising. Από το 2025, συνδέοντας την εξειδικευμένη γνώση με τον επαγγελματία και την εξέλιξη στον τομέα σε μορφή έρευνας, οργανώνουμε κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου προγράμματα σεμιναρίων διάρκειας 5-6 εβδομάδων
Το σεμινάριο αυτό είναι για επαγγελματίες στον τομέα του εμπορίου, της εσωτερικής διαμόρφωσης εμπορικών χώρων, της έκθεσης και προβολής αντικειμένων & προϊόντων. Είναι θεωρητικό και πρακτικό και συνδυάζει γνώσεις από τους τομείς interior design, interior styling (διακόσμηση/διαμόρφωση καταστημάτων), space planning (εργονομία χώρου καταστήματος), visual merchandising (οπτική επικοινωνία), visual communication (εφαρμογή γραφιστικής στον εμπορικό χώρο), fashion styling (μόδα & τάσεις) και βιτρίνα (εξοπλισμός κούκλας, φόντο, προπς).
-Υπάρχει η δυνατότητα οργάνωσης σεμιναρίων προσαρμοσμένων στις ανάγκες εταιρειών από εισηγητή που ανήκει στο Μητρώο εκπαιδευτών επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εξειδίκευση στον τομέα της Διακόσμησης.
-Τα προγράμματα μας είναι τα πρωτότυπα, μέσα από έρευνα και εξέλιξη 17 χρόνων στο αντικείμενο του Visual Merchandising. Για το λόγο αυτό θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας σε πιθανές αντιγραφές, που συχνά διαπιστώνουμε.
-Τα σεμινάρια είναι επαγγελματικού και επιμορφωτικού χαρακτήρα ενημέρωσης και εξειδίκευσης σε τομείς του Visual Merchandising. Δεν αποτελούν μορφή σπουδών ή μορφή μεταλυκειακής εκπαίδευσης που να οδηγεί σε πιστοποίηση σπουδών.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ 5 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ
ONLINE ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
1.VISUAL MERCHANDISING - Αρχές προβολής προϊόντων.
ΕΝΑΡΞΗ: 10/11/25, ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 10/11/25 - 8/12/25 (5 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ), ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ 6.30 - 9.00μμ.
Ο ρόλος πλέον του Visual Merchandiser δεν στηρίζεται μόνο σε πρακτικές και λειτουργικές γνώσεις, αλλά στη προσαρμογή του έργου του στις σύγχρονες τάσεις styling και οπτικής επικοινωνίας, στη μόδα, όπως και στα νέα πρότυπα της αγοράς. Η αισθητική του καταστήματος, αλλά και ο τρόπος προβολής προϊόντων μέσα σε αυτόν, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια εφόσον οι εικόνες του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου μας επηρεάζουν πλέον ισοδύναμα, ως προς τις επιλογές μας. Η κατανόηση της σχέσης κοινωνίας και αισθητικής γίνεται ακόμη πιο σημαντική σε μια εποχή η οποία κρίνεται ασταθής ως προς την ψυχολογία του πελάτη, τις ανάγκες και τα πρότυπά του. Μπορεί η online αγορά να έχει κερδίσει ένα μεγάλο ποσοστό αγορών, η ανάγκη όμως για σωστή προβολή των προϊόντων μέσα στο κατάστημα αλλά και διαδικτυακά έχει συνολικά ενισχυθεί, με τα social media να είναι σε συνεχή διάλογο με τη φυσική προβολή των προϊόντων. Επιπλέον ο χώρος του καταστήματος, δεν αποτελεί πλέον μια αποθήκη προϊόντων προς πώληση, αλλά μια εμπειρία όπου ο πελάτης συνδέεται συναισθηματικά.
Το σεμινάριο αυτό αναφέρεται στις τεχνικές προβολής προϊόντων και τις μεθόδους σύνθεσης στον χώρο του καταστήματος. Αναλύονται οι κανόνες χρωματολογίας και οι τάσεις στυλιστικών συνδυασμών (για το 2026/27). Γίνονται εφαρμογές σε μορφή digital συνθέσεων, πάνω στις τεχνικές προβολής, moodboards χρωματικών συνδυασμών και στυλιστικών συνδυασμών.
LIVE ONLINE ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ: Το σεμινάριο αυτό πραγματοποιείται μέσα από εξ αποστάσεως (online και σε ζωντανό χρόνο) παρακολούθηση, μέσα από την πλατφόρμα zoom. Ο επαγγελματίας/ιδιώτης πρέπει να διαθέτει τρόπο σύνδεσης (κατά προτίμηση υπολογιστή) με κάμερα και μικρόφωνο. Τα σεμινάρια γίνονται σε ζωντανό χρόνο και η παρουσία είναι υποχρεωτική.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Το σεμινάριο συνδυάζει γνώσεις από τους τομείς visual merchandising, χρωματολογίας και σύγχρονων τάσεων. Ο επαγγελματίας μπορεί να συμμετέχει σε εφαρμογές πάνω στις τεχνικές προβολής τους στυλιστικούς και χρωματικούς συνδυασμούς, μέσω των moodboards/sample boards και των digital συνθέσεων, οι οποίες συζητιούνται και διορθώνονται μέσα στο μάθημα.
ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ: Γίνεται επιπλέον 1 διαδικτυακή συνάντηση (προαιρετικά και χωρίς κάποιο επιπλέον κόστος, συνήθως Σάββατα πρωί) με καθοδήγηση ως προς την διαδικτυακή έρευνα εικόνων, τις μεθόδους δημιουργίας moodboard και τη δημιουργία συνθέσεων.
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 120E+ΦΠΑ, Εκπτωτικό 100Ε+ΦΠΑ
σκίτσο και συνθέσεις από τη Στέλλα Μ. από το online σεμινάριο
έργα της Ντόρας Κ. και της Βαλεντίνας Γ. από το online σεμινάριο.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Σκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι να αναλύσει τους διαφορετικούς ρόλους του Visual Merchandiser, ανεξάρτητα εάν αυτός είναι ευρύς ή πιο συγκεκριμένος, πολλές φορές συνδεόμενος και με άλλες κοντινές ειδικότητες, όπως την αρχιτεκτονική, τη διακόσμηση, τα social media, τη γραφιστική, το interior styling και το fashion styling. Αναφέρεται στο ρόλο του Visual Merchandiser ως freelancer, αλλά και ως μέλους μιας ομάδας (εταιρείας).
φωτογραφίες από έργα της Νατάσας Κ. και της Σοφίας Σκ. από το online σεμινάριο
φωτογραφίες από έργα της Αγγελικής Β. από το online σεμινάριο
2.VISUAL MERCHANDISING - Αρχές ομαδοποίησης των προϊόντων στον χώρο.
ΕΝΑΡΞΗ: 19/01/26, ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 19/01/26 - 16/02/26 (5 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ), ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ 6.30 - 9.00μμ.
Στο σεμινάριο αυτό δίνεται έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Αναλύεται ο χώρος ως μια συναισθηματική εμπειρία, όπου η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο. Αναλύονται οι μεθοδολογίες ομαδοποίησης προϊόντων και διαμόρφωσης του εμπορικού πλάνου (layout - floor plan) μέσα από γωνιές προβολής και σημεία εστίασης (focal points). Γίνονται ασκήσεις ομαδοποίησης προϊόντων, πλάνου χώρου, (κύριων υπηρεσιών και λειτουργιών), planograms και προτάσεων εσωτερικών σημείων προβολής.
LIVE ONLINE ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ: Το σεμινάριο αυτό πραγματοποιείται μέσα από εξ αποστάσεως (online και σε ζωντανό χρόνο) παρακολούθηση, μέσα από την πλατφόρμα zoom. Ο επαγγελματίας/ιδιώτης πρέπει να διαθέτει τρόπο σύνδεσης (κατά προτίμηση υπολογιστή) με κάμερα και μικρόφωνο. Τα σεμινάρια γίνονται σε ζωντανό χρόνο και η παρουσία είναι υποχρεωτική.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Το σεμινάριο συνδυάζει γνώσεις από τους τομείς visual merchandising, χρωματολογίας και σύγχρονων τάσεων. Ο επαγγελματίας μπορεί να συμμετέχει σε εφαρμογές πάνω στις τεχνικές προβολής τους στυλιστικούς και χρωματικούς συνδυασμούς, μέσω των moodboards/sample boards και των digital συνθέσεων, οι οποίες συζητιούνται και διορθώνονται μέσα στο μάθημα.
ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ: Γίνεται επιπλέον 1 διαδικτυακή συνάντηση (προαιρετικά και χωρίς κάποιο επιπλέον κόστος, συνήθως Σάββατα πρωί) με καθοδήγηση ως προς την διαδικτυακή έρευνα εικόνων, τις μεθόδους δημιουργίας moodboard και τη δημιουργία συνθέσεων.
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 120E+ΦΠΑ, Εκπτωτικό 100Ε+ΦΠΑ
φωτογραφίες από έργα της Στέλλας Μ., της Μαρίας Σ. και της Ελισάβετ Β. από το online σεμινάριο
φωτογραφίες από έργα της Άννας Μπ., της Σοφία Σκ και της Νατάσας Κ. από το online σεμινάριο